Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę

Cierpliwość i wytrwałość mają magiczne działanie – dzięki nim trudności znikają, a przeszkody ulatniają się

Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują

Reduktory mechaniczne - jaki jest ich podział i zasady działania?

Reduktor mechaniczny to inaczej przekładnia, najczęściej występująca w formie zębatej, w której człon napędzany ma mniejszą prędkość, w porównaniu do członu napędzającego. Przełożenie reduktora wyraża stosunek prędkości wałka napędowego do napędzanego. W dodatku, jego wartość jest większa od 1. Reduktory te są używanie w branży motoryzacyjnej, jak i w innych gałęziach przemysłu.

Przekładnia jako reduktor

Przekładnia to mechanizm, który służy do przeniesienia ruchu z części czynnej do biernej. Jednocześnie dokonywana jest zmiana parametrów prędkości, siły, czy też obrotu.

reduktory

Jakie są typy reduktorów?

Reduktor, który występuje jako oddzielny element, najczęściej zbudowany jest z przekładni zębatych, w których przeniesienie napędu odbywa się dzięki zazębiających się kół zębatych. Innym typem reduktorów są:

  • Zwolnice - są najczęściej montowane przy kołach napędowych maszyny rolniczej, jak i również w pojazdach użytkowych. Zazwyczaj stosuje się, aby zwiększyć moment obrotowy oraz zmniejszyć obroty na kołach, na skutek czego inne elementy układu przeniesienia napędu pracują na większych obrotach. W dodatku, zwolnice pozwalają na zwiększenie bądź zmniejszenie prześwitu pod pojazdem.
  • Przekładnie boczne - to mechanizmy, które są elementem składu UPM czołgu lub pojazdu gąsienicowego. Znajdują się między mechanizmem skrętu, a kołem napędowym czołgu. Ich zadaniem jest zwiększenie momentu obrotowego na kołach napędowych.
  • Przekładnie planetarne (obiegowe) - ich zadaniem jest przenoszenie momentu obrotowego, za pomocą układu kół zębatych, w którym koło pierścieniowe (koronowe) ma uzębienie wewnętrzne, a wewnątrz jest koło słoneczne z uzębieniem zewnętrznym.
  • Konstrukcje mieszane.

Zwolnice oraz przekładnie boczne mogą być wykonane jako: przekładnie walcowe, stożkowe lub planetarne. Ponadto, reduktory mogą występować w wersji dodatkowej skrzyni dwu lub wielobiegowej.

Funkcje reduktorów mechanicznych

Reduktor mechaniczny pełni kilka funkcji. Po pierwsze ma za zadanie zwiększyć użyteczny moment obrotowy, dzięki prędkości obrotowej. W przyrządach precyzyjnych reduktory są stosowanie szczególnie tam, gdzie zakres ruchu elementu zadającego ruch jest przełożony na wąski zakres ruchu elementu pozycjonowanego. W samochodach, reduktor mechaniczny jest wbudowany w most napędowy bądź występuje jako oddzielny element. Co więcej, często stanowi dodatkową część skrzyni biegów.

Jak działają reduktory w samochodach?

Reduktory nieprzypadkowo kojarzą się z samochodami terenowymi, ponieważ są w nich bardzo przydatne. Podczas jazdy w terenie bywa tak, że pierwszy bieg jest za szybki, a silnik nie zapewnia odpowiedniego obrotu na kołach. Włączenie takiego reduktora pozwoli na skrócenie przełożenia w taki sposób, że nie trzeba korzystać z najmniejszego biegu.

Użycie mechanizmu jest zalecane podczas pokonywania stromych dróg oraz jazdy po piasku. W dodatku, zaleca się włączenie reduktora, podczas gdy samochód jest w terenie, który wymaga znacząco niedużych prędkości jazdy.

Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę

Kontakt

Proponujemy nawiązanie stałej współpracy w wyżej wymienionym zakresie.

Dane kontaktowe

Telefon:
+48 509 399 198

E-mail:
intertechservice@intertechservice.pl

Adres:
ul. Cieszyńska 434 lokal 6
643-382 Bielsko- Biała