Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę

Cierpliwość i wytrwałość mają magiczne działanie – dzięki nim trudności znikają, a przeszkody ulatniają się

Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują

Remont reduktora — kiedy należy o niego zadbać

Reduktor to przekładnia, najczęściej zębata, stosowana w celu zwiększenia praktycznego momentu obrotowego przy jednoczesnej redukcji wysiłku potrzebnego do napędzania urządzenia, które zamienia przenoszoną moc na pracę użyteczną. Zbudowany jest z przynajmniej dwóch kół zębatych, umieszczonych na wałkach, a te z kolei na łożyskach. Rola napędzającego należy do koła o mniejszej średnicy. Korpus, w którym zainstalowane są wszystkie elementy, smaruje, chłodzi, a także zmniejsza ich zużycie.

Dlaczego jest tak ważny?

Reduktor ważny jest ze względu na trzy aspekty: przyczynia się do poprawy właściwości jezdnych, zmniejsza obciążenie silnika oraz skrzyni biegów. Jednocześnie zwiększa moment obrotowy przy zmniejszeniu obciążenia reszty przekładni. Jaki jest tego rezultat? Zwiększa się żywotność i wydajność, zmniejsza natomiast zużycie paliwa oraz następuje redukcja szkodliwych emocji.

remonty reduktorów

Kiedy czas na remont?

Remont będzie niezbędny, gdy dojdzie do nieprawidłowości w pracy reduktora. Do takich nieprawidłowości mogą należeć wyciek oleju, przeciążenie bądź przegrzanie. Jakie są główne objawy uszkodzenia? Przede wszystkim szarpanie i głośne „wycie”.

Czasami zdarza się, że dojdzie do powstania wyrw na warstwie wierzchniej, przez co dostanie się do nich olej poddawany naciskowi. W rezultacie wzrostu ciśnienia wyrwa powiększa się — wtedy niezwłocznie należy poddać reduktor naprawie.

Na czym polega remont reduktora?

Najczęściej sam proces polega na przywróceniu mu, w miarę możliwości, pierwotnych właściwości i próbie zapobiegnięcia kolejnej awarii, usterki. Usługa zwykle obejmuje wymianę kompletu łożysk lub/i uszczelnień, a także kół zębatych. Nie należy zapominać o regeneracji wałów, naprawie bądź wymianie silników oraz regeneracji obiegów chłodzenia i smarowania.

Jak zapobiec uszkodzeniom?

Oczywiście nie zawsze da się zabezpieczyć przed niektórymi uszkodzeniami, aczkolwiek reduktor będzie dłużej sprawny, jeśli będzie się o niego odpowiednio dbać. Ważne jest, aby nie doprowadzić do sytuacji, gdy nie dopilnuje się odpowiedniego poziomu oleju (lub dobierze się jego zły rodzaj). Niezwykle istotne jest także to, aby nie doprowadzić do sytuacji, gdy reduktor będzie przeciążony lub przegrzany.

Nie zawsze uszkodzenia są wynikiem złego użytkowania, mogą one być spowodowane na przykład zatarciem, wytarciem, pittingiem, czyli zużyciem wykruszającym bądź nieprawidłowym dobraniem zarysów zębów, ich wymiarów i odległości między nimi, co skutkuje naciskiem, a te — złamaniem zębów.

Koszt remontu

Cena jest zależna od rodzaju i stopnia uszkodzenia, a także od firmy, która zajmie się naprawą reduktora. Koszt remontu zazwyczaj ustalany jest dopiero po dokładnej diagnozie, która pozwoli na określenie stanu urządzenia. Zanim jednak dojdzie do diagnozy, najczęściej najpierw demontuje się reduktor z samochodu.

Gdy przychodzi do remontu, należy wybrać firmę, która proponuje profesjonalną obsługę i posiada doświadczenie w wykonywanych usługach. W związku z tym warto zaznajomić się z ofertą firmy Intertechservice. Naszą ofertę znajdziecie na naszej stronie internetowej.

Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę

Kontakt

Proponujemy nawiązanie stałej współpracy w wyżej wymienionym zakresie.

Dane kontaktowe

Telefon:
+48 509 399 198

E-mail:
intertechservice@intertechservice.pl