Zanim przystąpimy do omówienia regeneracji reduktorów, warto wiedzieć - co właściwie, należy w nim konserwować. Reduktor to przekładnia (najczęściej zębata). Składa się z minimum dwóch kół zębatych, z czego rolę napędzającego odgrywa koło o mniejszej średnicy. Koła te umieszczone są na wałkach, a te z kolei na łożyskach. Całość jest obsadzona w korpusie. Oczywiście, jest on zalany olejem, który pełni funkcje smarowania, chłodzenia oraz zmniejsza zużycie elementów reduktora.
Remonty pozwalają na przywrócenie reduktorom, właściwości zbliżonych do pierwotnych oraz nie dopuszczają do powstawania awarii.
- Korozja - Może powstać na skutek zaniedbania - nie dopilnowania poziomu oleju lub złe dobranie jego rodzaju. Istnieje też korozja ścierna, która powstaje na skutek ocierania się o siebie przekładni. - Uszkodzenie interferencyjne - są efektem błędów w dobrze zarysów zębów, wymiaru oraz odległości między kołami zębatymi. Ich efektem są naciski, które mogą powodować złamania zębów. - Pitting, czyli zużycie wykruszające - na skutek zmęczenia warstwy wierzchniej powstają wyrwy. Dostaje się do nich olej, który jest poddawany naciskowi. Ostatecznie wyrwa powiększa się, na skutek wzrostu ciśnienia. - Wytarcie - skutek równomiernego ścierania boków. Najczęściej wywołują je drobne zanieczyszczenia, takie jak pyły, czy zanieczyszczenia oleju. - Wydarcie - To ubytek spowodowany dostaniem się pomiędzy zęby, cząsteczek stałych, np. odprysków z łożysk. - Zatarcie - Jest efektem zaniku cienkiej warstewki smaru, który normalnie znajduje się na powierzchni kół zębatych. Występuje głównie w przekładniach, które pracują przy dużych prędkościach i obciążeniach. - Przegrzanie - Proces jest efektem chwilowych wzrostów temperatur, po których następuje ich szybkie obniżenie. Zmniejsza to twardość powierzchni kół. Przyczyną przegrzania może być niewłaściwy olej lub nadmierne naciski. - Zgniot i złom - to uszkodzenia wywołane przeciążeniami przekładni. Można im jednak zapobiec. Do remontu reduktora wystarczy zmienić obciążenie, tworzywo lub wymiary zębów.
Telefon:
+48 509 399 198
E-mail:
intertechservice@intertechservice.pl
Adres:
ul. Cieszyńska 434 lokal 6
643-382 Bielsko- Biała